livsbetraktelser.blogg.se

2015-03-14
10:55:37

Hur vi möter motgångar

Solen lyser upp vår himmel, lyser, mjukar upp vårt frusna inre efter en lång vinter som på många sätt påverkat oss som människor, som förändrat oss på ett bra sätt. Jag har lärt mig att jag klarar mer än vad jag tror. Jag klarar av mer och är starkare än jag tror med många saker som kan dyka upp under livets vandring. Det jobbiga i livet kan vi lära oss hur vi ska hantera. Beroende på hur vi möter de motgångar som kommer tar vi oss upp olika fort från dem. Vi måste hitta vägar som är de rätta för oss, ingen annan. Det är våra sätt som är det viktiga, vi behöver hitta olika metoder hur vi ska handskas med motgångarna. Inte alltid helt lätt. Idag är det lördag den 14 mars. Jag sitter vid köksbordet och skriver medan katterna busar och min 11 åring ligger och kikar på tv. Vi tar dagen som den kommer, inga måsten. Lite senare kommer mamma och hälsar på några dagar. Det är världens bästa mamma, hon finns alltid där, oavsett vad det gäller. Jag är så tacksam att jag har min familj runtomkring som stöttar när det stormar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: