livsbetraktelser.blogg.se

2015-03-04
16:18:20

Inre hälsa

Ibland i livet tar energin slut, jag orkar inte lika mycket som jag brukar. Då måste jag för att återhämta mig ta det lugnare, ganska rejält. Speciellt efter de två åren jag var sjukskriven för utmattning, min stressnivå fungerar annorlunda. Jag får lära mig hela tiden att leva med det samt att hantera detta.

Den inre hälsan är minst lika viktig som den yttre hälsan, om vi inte mår bra inom oss, då kan vi inte heller göra något åt den yttre hälsan. Dessa båda går hand i hand, mår vi bra inom oss, då finns energin, orken, glädjen att ta tag i den yttre hälsan, att leva mer hälsosamt och träna så pass mycket vi innerst inne vill.

När inte orken finns inom, då går all energi åt till att försöka klara av allt det vardagliga i livet, då finns inte orken och energin till att ta tag i den yttre hälsan som går hand i hand med hur vi mår inom oss.

Om du vill börja må bra helt och fullt, börja med det inre så kommer energin till det andra inom sinom tid.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: