livsbetraktelser.blogg.se

2015-03-11
19:04:40

Jag duger som jag är

Jag vet att jag duger precis som jag är. Det gör du också, alla vi. Om du någon dag tvivlar, sätt dig ner, ta en paus, få kontakt med ditt inre och känn in känslan:

att du är du
du finns till
du gör nytta för andra
du gör nytta för dig själv

Efter gårdagen då jag kände mig värdelös och var nära att ge upp känner jag mig idag starkare och mer beslutsam än någonsin med allting. Idag skiner solen, livet känns lättare och jag har idag fått förklaring på en del saker som tyngt min 11 åring väldigt mycket, länge och inte vågat visa eller säga för någon. En av stenarna har släppt från mitt bröst, då kan vi jobba med det och få en lösning på en av sakerna så att "skolsituationen" fungerar igen.

glöm inte bort
du är bra
duger som du är
du kan inte annat
än att göra ditt bästa
du är bra
duger som du är
du är inte mer
än människa
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: